Månadspeng för stora barn

Kursgraf med utdelningsmarkörer från Google Finance
De senaste månaderna har det skakat till på börsen, och inte minst bland fastighetsfonderna (oks reiter, se Baltic Horizon Fund). För min utlandsportfölj (i skalet kapitalförsäkring) är detta mumma då risknivån är lagom, och horisonten är minst tre år. Dessutom är det ett litet barn inom mig som tycker om att få utdelning varje månad som man kan placera, det känns nästan som att få månadspeng på något vis. Men det finns givetvis ränterisk, valutarisk och givetvis bolagsrisk involverat i detta. Dessa är påtagliga, men med nuvarande avkastningsnivå (8 % för TSE:RNW) och en överdriven oro för dessa bolag köper jag för min del.

Framgent tänkte jag recensera Nordea Investor, och göra en jämförelse med de andra alternativen. Givetvis har jag också ett för svenska bloggosfären okänd tillväxtbolag från Nordamerika som ska skrivas om och sedan köpas in.

PS.
Undertecknad äger våldsamt mycket i bolaget
DS.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vem är det som köper cannabis på Systembolaget

Sommarens ljud

Cannabinoidisk bubblare på det överreklamerad transatlantiska tåget