Aktietips: hur man hänger med utan att hänga för mycket

Källa: dometic.com

Jag har ett heltids liv utanför investerar-världen, och har inte tid att hela tiden vara uppkopplad för att hänga med på sekundnivå. Varför jag har skapat ett nytt mejl-konto där jag prenumererar på nyheter, pressmeddelande, rapporter och dylik. Det är bra att separera investerar-mig från jobb-mig, och gör det till ett aktivt val att blöta hjärnan med investerar-info. Och det är skönt att slippa flödet och istället få allting samlat så man inte missar kommunikation från ens portföljbolag.

Det finns dessutom bolag som postar rapporter till en (helt gratis) på pappar om man ber om det, se t ex Assa Abloy.


Sammanfattning, flyt inte i flödet utan prenumera på det du tycker om.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarens ljud

Cannabinoidisk bubblare på det överreklamerad transatlantiska tåget

Vem är det som köper cannabis på Systembolaget