Räntor, bostadsbidrag och pengar som rullar

Källa: Privat
Jag har gick i genom i hela utlandsportföljen (kapitalförsäkring) och monterade den i ett kalkylark. Givetvis la jag in allt du vill veta om dina utdelningsaktier, avkastning, utdelningsfrekvens med mera. Dessutom passade jag på att hitta samtliga hemsidor och prenumera på nyhetsbreven från samtliga bolag. Det gör att jag slipper rulla runt på Avanza/Nordnet och läsa nyheterna där. Allt jag vill veta kommer direkt till min inkorg. Det rekommenderas starkt.

Det visade sig även att månadsutdelningen har passerat den viss gräns. För er som inte vet är 1300 kr det maximala man kan få som ung i form av bostadsbidrag. Jag får alltså mer än vad de som får fullt bostadsbidrag får. Det låter löjligt, men om för några år sedan visste jag inte att detta var möjligt.

Ps. Jag fick mitt årsbesked från CSN. För året 2019 kommer jag betala en ränta på 0,16. När jag öppnade brevet visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det är en sådan sjuk värld vi lever i. Jag räknade även ut att jag kommer kunna täcka amortering och ränta flera gånger om med min utlandsportföljen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarens ljud

Cannabinoidisk bubblare på det överreklamerad transatlantiska tåget

Vem är det som köper cannabis på Systembolaget